Jak często wymieniać pasek rozrządu w samochodzie i ile to kosztuje?

wymiana-rozrzadu

 

Jednym z najważniejszych elementów każdego silnika jest pasek rozrządu. Część ta odpowiada za synchronizację pracy całego „serca” samochodu. Dlatego, co jakiś czas, wymaga ona wymiany. Kiedy to się robi? O tym dowiesz się z poniższego artykułu. Zachęcamy do lektury!

Kiedy należy wymienić rozrząd?

Termin wymiany paska rozrządu zależy od wielu zmiennych – począwszy od marki auta po warunki, w jakich był eksploatowany (tzn. ilości przejechanych kilometrów i agresywności jazdy). Producenci często w instrukcjach do samochodów podają jego trwałość w zależności od przebytych kilometrów. Czasem to 150-200 tys., innym razem – 20 do 40 tys. km. Wielu mechaników podkreśla jednak, że liczby te są zawyżone. Dlatego najlepiej skorzystać z pomocy serwisantów. Fachowym okiem i z pomocą odpowiednich narzędzi warsztatowych określą, czy nadeszła pora na wymianę.

Budowa rozrządu – które części ulegają wymianie?

Bardzo często zdarza się, że wraz z paskiem potrzebna będzie wymiana także innych elementów. Zarówno rolki, jak i napinacze działają pod dużym obciążeniem, a ich awaria może skończyć się koniecznością wymiany. Często też konieczna okazuje się wymiana pompy wody.

Zaniedbanie rozrządu w samochodzie – konsekwencje

Jeśli stary pasek rozrządu pęknie lub przeskoczy nawet o jeden ząbek – wówczas musisz liczyć się z tym, że uszkodzeniu ulegną najprawdopodobniej również zawory i tłoki. Ponadto do wyrzucenia będą inne elementy układu, w tym wał korbowy i głowica. Efekt? Naprawy kosztujące nawet kilka tysięcy złotych.

rozrzad

Ile kosztuje wymiana paska I łańcucha rozrządu?

Koszt wymiany uzależniony jest od marki oraz ilości nowych komponentów, jakie trzeba będzie wstawić. Poza tym wiele zależy od samego serwisu – warto wziąć pod uwagę fakt, że robocizna bywa droga. Istnieje jednak jeszcze jedna opcja.

Jeśli sam majsterkujesz przy samochodzie, możesz samodzielnie dokonać wymiany. Musisz jednak pamiętać, że przydadzą Ci się odpowiednie narzędzia warsztatowe, w tym klucze dynamometryczne. Pomocny będzie w tym przypadku np. klucz 1/2” 28-210 mm z blokadą do kół marki Falcon.

To jednak nie wszystko. Bardzo użytecznym, a dla wielu wręcz niezbędnym akcesorium jest też blokada rozrządu. Stosując go, unikniesz błędu przy ustawianiu układu. Trzeba mieć jednak na uwadze fakt, że tego typu produkty powinny być dobierane stosownie do marki auta. W ich poszukiwaniu warto wybrać sprawdzony sklep z narzędziami.

W przypadku BAU-TEC masz możliwość dobrania blokad rozrządu m.in. do takich marek jak Skoda, Audi i VW. W ofercie nie brakuje również akcesoriów przeznaczonych do amerykańskich aut, w tym jeepa. Najlepiej sam przejrzyj dostępny asortyment.

Profesjonalne narzędzia warsztatowe w sklepie BAU-TEC

Nie warto czekać z wymianą paska rozrządu, szczególnie że jego uszkodzenie może znacznie zwiększyć koszty naprawy auta. Gdy nadejdzie więc pora – lepiej to po prostu zrobić albo w serwisie, albo samodzielnie. Niezbędne do tego narzędzia zaś znajdziesz w sklepie BAU-TEC. Już teraz zajrzyj do naszego sklepu i wybierz potrzebne Ci akcesoria.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium